מחירי העלות בשיטת אלף הופעות עלו בשנה האחרונה ב 186%, במקביל לכך עלות לקליק בכ-35%, מה שישמח את המפרסמים שגם יכולת החזרי השקעה (ROI) עלו בעד כ-83%.
נתוני המחקר התפרסמו באתר ונטורה ביט והפתיעו את עולם הפרסום האינטרנטי, עלויות הפרסום עלו בצורה משמעותית ואיתם באופן שלרוב אינו שגרתי עלו החזרי ההשקעה, זאת אומרת שכל מה שקשור לפרסום בפייסבוק בשנה האחרונה פשוט עלה, לא משנה אם מדובר בכמות המפרסמים, המחירים או החזרי ההשקעה הכל שואף לצמיחה וגדילה.
הגורם לעליית המחירים
הגורם המרכזי לעליית המחירים של הפרסום הוא ללא ספק הביקוש האדיר והפניית תקציבים של מפרסמים רבים לעבור מפרסום במנועי חיפוש לפרסום ברשתות חברתיות, בתחומים רבים ובמדינות רבות יכולת המיקוד למשתמשי הרשת החברתית הרבה יותר נכון ומתאים, מה שלעשה מוביל את החזרי ההשקעה בפרסום באינטרנטי שלב אחד קדימה.
הגורמים לעלייה בהחזרי ההשקעה של המפרסמים
אחד הגורמים המרכזיים היא השקעה גדולה מאוד של פייסבוק בניתוח והבנת המשתמשים, יישום התובנות באפליקציה ובאתר האינטרנט במטרה להתאים ולשפר את המיקוד של המפרסמים למשתמשים המתאימים, השנה יכולנו לראות מגוון גדול של שינויים ועדכונים בממשק הפרסום של פייסבוק, יישום התובנות והמחקרים בשנה האחרונה איפשר למפרסמים רבים יותר את הנגישות לפרסום בפייסבוק, ובעת בעונה אחת שיפר למפרסמים שפרסמו עד כה את יכולות המיקוד והתאמת קהל היעד – התוצאה היא רווח משולש, למפרסמים חדשים, לגולשים ובהחלט לפייסבוק שגרפה השנה סכומי עתק.
נכתב ע”י: אלעד בן שמואל