WebResult קידום אתרים שמגדיל מכירות

קידום אתרים אורגני

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני הוא תחום מפותח מאוד בעשור האחרון, עם זאת, התחום ממשיך להתפתח כאשר מנועי החיפוש ובראשם גוגל, מחזקים את האלגוריתמים שלהם בכדי שיתנו לגולשים תוצאות יותר איכותיות ומבוססות ובמקביל משתכללות שיטות הקידום דבר ההופך את האינטרנט למקום איכותי בהרבה יותר עבור הגולש הממוצע.
למעשה אם נתמקד בגוגל, ישנן שתי דרכים להופיע שם עבור ביטוי מסויים, הדרך הראשונה – קידום אורגני, הנושא בו עוסק מאמר זה, השניה היא הקידום הממומן .

בתמונה ניתן לראות את תוצאות החיפוש על הביטוי “פוסטרים”, החלק המודגש הוא החלק שבו מופיעות התוצאות האורגניות – הטבעיות.

בשונה מהקידום הממומן בגוגל, בקידום האורגני לא נשלם על כל לחיצה שגולש ילחץ על שם האתר שלנו, התשלום שלנו בכלל לא יהיה מול גוגל, הוא יתבצע ישירות מול מקדם האתר שמטרתו למקם אותנו הכי גבוה שאפשר בתוצאות האורגניות.

איך נקבע המיקום בגוגל?

המיקום בגוגל נקבע על פי למעלה מ 200 פרמטרים שונים, שאינם ידועים במלואם לאף אחד, מלבד גוגל כמובן, ישנם עשרות פרמטרים הידועים למקדמי אתרים ובעזרתם ניתן לקדם את האתר על פני מתחריו בשיטות קידום אורגני שונות במנועי החיפוש.
הפרמטרים המרכזיים בקידום אתרים אורגני הינם מערך קישורים, איכות התכנים באתר, תדירות עדכון התוכן באתר.

מערך קישורים

קישור לאתרכם מהווה המלצה על אתרכם, כך שאם מנוע החיפוש מזהה שאתר ב’ מקשר לאתר א’ שזהו בעצם האתר שלכם הוא מחליט להעלות את הערך של האתר שלכם כי הוא קיבל המלצה מאתר אחר.
כמובן שסטטוס האתר הממליץ חשובה מאוד, אם האתר ותיק ומתעסק בתחומכם כנראה שהקישור שיגיע ממנו יהיה בעל עוצמה רבה בהרבה מאשר אתר חדש שלא מתעסק בתחומכם וממליץ עליכם, גוגל יודע בדיוק במה עוסק האתר שממליץ עליכם, וכמה זמן הוא קיים ועד כמה הוא איכותי או לא איכותי.

איכות התכנים באתר

צריך תמיד לזכור שהמטרה של מנועי החיפוש היא לספק לגולשים המחפשים בהם את האינפורמציה הטובה ביותר, זאת אומרת שמנוע החיפוש רוצה לספק לגולש את האינפורמציה הכי מרעננת, מדוייקת ומקצועית שיכולה להופיע על הביטוי שהגולש חיפש.
לכן, פרמטר איכות התוכן הוא בהחלט פרמטר משפיע, ככל שהתוכן באתר המקודם איכותי יותר, אמין יותר ומדויק יותר, כך הוא כנראה יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש המתאימות.
תכנים שנכתבו בצורה שרלטנית וחובבנית ימצאו את עצמם אי שם במקומות נמוכים הרבה יותר מתכנים איכותיים.
פרמטר נוסף המשתייך לתכנים באתר היא תדירות עדכון התוכן, מנועי החיפוש אוהבים לראות אתרים פעילים, דינאמיים שמעדכנים תכנים על בסיס חודשי, שבועי ואפילו יום יומי, כמובן שחשוב לשמור על איכות תוכן גבוהה ולא לעדכן את האתר סתם בתכנים לא איכותיים, עם זאת חשיבות הוספת התכנים ליצירת ערך מוסף לגולש חשובה מאוד לקידום אורגני של האתר.

אז אם נספק תוכן איכותי ומערך קישורים איכותי, האם נופיע בעמוד הראשון?
התשובה היא כנראה שכן, חשוב לענות על הפרמטרים בצורה מדויקת אף יותר, אפשר להרחיב רבות על תוכן איכותי ומערך קישורים איכותי, עם זאת כיום אלה הפרמטרים העיקריים להופעה בעמוד הראשון בתוצאות האורגניות.
לעתיד, אנו צופים כי קידום אתרים יושפע יותר ויותר מחוות דעתו של הגולש וכי איכות הקישורים והתוכן תהווה מימד זניח, עם זאת, נכון להיום הקישורים והתכנים זו הדרך המנצחת.

קידום אתרים אורגני בעתיד

כיום קידום אתרים אורגני מושפע מהפרמטרים שהדגשנו קודם, העתיד צופן בחובו קידום אתרים מסוג אחר, כאשר הגולש האנושי, קובע מה איכותי ומה לא, את האינפורמציה הוא מעביר לאלגוריתם של מנוע החיפוש שנותן ערך מוסף לאתרים שעליהם המליץ הגולש.
סימנים לתופעה הזאת ניתן לראות היום על ידי הכפתור פלוס 1 של גוגל שמאפשר לגולשים המחוברים לחשבון גוגל שלהם להמליץ על אתרים בהתאם לתוצאות החיפוש, המידע נשלח לגוגל שכיום להערכתנו לא עושה בו שימוש יתר, עם זאת בעתיד ניתן יהיה לראות השפעה רחבה על תוצאות החיפוש בהתאם לכמות הלחיצות של גולשים על המלצה של האתר.
הוכחה בת ימנו היא, שאתרים שבהם כפתור LIKE של פייסבוק וכי המליצו עליהם רבבות של גולשים, נמצאים במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש האורגניות, עם זאת יתכן ומדובר בתופעה של הביצה והתרנגולת, מכיוון שבמידה ואתרים אלה היו ממוקמים גבוה עוד קודם לכן, כנראה שבגלל זה רבבות גולשים לחצו על הכפתור.

כמה עולה קידום אורגני?

עלויות קידום אורגני מאוד תלויות בתחום, זאת אומרת אם ישנה תחרות גבוהה מאוד על הביטוי “פוסטר” וכל חנויות הפוסטרים והתמונות בישראל רוצות להופיע בעמוד הראשון בגוגל ומקדמות את עצמן כבר שנים כדי להופיע שם, אזי שהתחרות תהיה גבוהה מאוד.
ישנם תחומים שעוד לא התפתחו בעולם האינטרנט, לכן התחרות בקידומם עוד בחיתוליה ולכן המחיר של הקידום יהיה נמוך בהרבה.
הסיבה לשינוי במחיר היא שכאשר מקדמי אתרים מקצועיים מקדמים אתר, מטרתם לדחוף את האתר כמה שיותר מהר (במידה הגיונית) במעלה תוצאות החיפוש, ההשלכות של קידום אתר בתחום תחרותי היא השקעה כספית גבוהה יותר ומאמצים גדולים יותר לקידום האתר אשר שניהם מבטאים את המחיר הגבוהה יותר בתחומים תחרותיים.

למה לוקח זמן להתקדם באופן אורגני?

רבים שואלים, למה לוקח זמן להתקדם באופן אורגני באמצעות הקידום האורגני, למה אנחנו לא יכולים להופיע בעמוד הראשון תוך חודש או חודשיים?
התשובה פשוטה, ישנם תחומים שבהם ניתן לראות תוצאות תוך חודש או חודשיים.
מרבית תחומי העיסוק בשוק כיום, הם תחומים שבהם המתחרים שלכם כבר התחילו לקדם את עצמם לפני שנה או יותר, זאת אומרת שיש להם כבר פער של שנת קידום על האתר שלכם שעוד לא הושקעה בו אף לא שעת עבודה אחת של קידום.
כדי שאתר יתקדם בצורה טבעית, חשוב להתמיד בעבודה איכותית כדי שהתוצאות יראו כמה שיותר מהר ולאורך כמה שיותר זמן, הדרך הנכונה לעבודה זו היא הזנת קישורים איכותיים מאתרים חיצוניים לאתר המקודם, כתיבת תכנים איכותיים באתר המקודם באופן שיטתי ובהתמדה.
אז למה לא להוסיף 1000 קישורים בחודש הראשון וזהו?
בעיני מנועי החיפוש זה לא נראה טבעי שאתר מקבל כמות קישורים לא הגיונית באותו חודש, במידה ומנגנוני מנוע החיפוש מזהים פעולה לא הגיונית שכזו, הם עלולים לפסול את האתר ולהדחיק אותו לדף תוצאות שבו לעולם כנראה לא יימצא, לכן הדרך הטובה ביותר לקידום אתרים אורגני איכותי היא בניית תוכנית קידום לטווח ארוך עם תוצאות איכותיות.
בעלי אתרים רבים נוכחו לדעת לא פעם ולא פעמיים שקידום מהיר ולא איכותי, גורם נזק בלתי הפיך לאתר ובסופו של דבר האתר נמחק כליל מתוצאות החיפוש.

כמה זמן יקח לאתר להגיע לעמוד הראשון?

העמוד הראשון זה המקום שבו אתם והמתחרים שלכם רוצים להיות בו, כי ככל הנראה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, הגולשים, לא יעברו ברובם לעמוד השני אלא אם דף התוצאות הראשון יהיה מלא באתרים לא איכותיים – מקרה לא סביר.
הזמן שלוקח לאתר להגיע לעמוד הראשון תלוי בתחרותיות האתרים המופיעים בעמוד הראשון על ביטוי המפתח.
בתחרותיות גבוהה מאוד בישראל על ביטוי מפתח העמוד הראשון יראה כנראה לאחר עבודה קשה תוך 12 – 24 חודשי עבודת קידום.
בתחומים תחרותיים במידה גבוהה ניתן יהיה לראות אתר האתר בעמוד הראשון תוך כ – 12 חודשים של עבודה איכותית ומתמדת.
בתחומים בהם התחרות בינונית ניתן יהיה לראות את האתר בעמוד הראשון תוך פרק זמן של – 6 חודשים בחלק מהביטויים.
בתחומים בהם התחרות נמוכה, ניתן לראות תוצאות בעמוד הראשון תוך כ – 2 חודשים ולעיתים אף פחות.

למה קידום אורגני הוא השקעה לטווח ארוך?

קידום אתרים אורגני בשונה מקידום אתרים ממומן היא השקעה לטווח הארוך והסיבה פשוטה מאוד, ככל שאתר מתקדם במנוע החיפוש בצורה טבעית יותר, הוא משתבח ונעשה איכותי יותר לגולשים באופן חודשי ובכך בעצם כבר מגביר את אחוז המכירות, בנוסף כאשר אנו מגיעים לעמוד הראשון בגוגל יש לנו יתרונות ענק שאינם בקידום הממומן.
אין הגבלה למספר הקליקים בקידום האורגני, לא משנה כמה ילחצו על האתר וכמה יכנו אליו זה לא יעלה יותר, המחיר אינו מושפע מכמות הכניסות לאתר.
אין הגבלה בשעות הופעה ברגע שאתר מופיע בתוצאות האורגניות למעלה, הוא מופיע שם תמיד, ללא הגבלה של שעות או ימים כך שההופעה היא מאה אחוז מהזמן והפרסום מופיע מאה אחוז מהזמן וכך הסיכוי “לפספס” לקוח שחיפש אתכם הוא נמוך מאוד.
אחוז הקלקה גבוה יותר – משתמשים יותר ויותר מודעים לקידום ההממומן, הם מודעים שכל מי שמשלם יכול להופיע בגוגל והם מודעים שבמרבית המקרים האתרים המופיעים בקידום הממומן לא מאוד איכותיים, עם זאת גוגל יודע לנפות לנו את האתרים האיכותיים בתוצאות האורגניות שלו, לכן אתרים המקודמים בצורה אורגנית זוכים לאחוז הקלקות גבוה יותר מאתרים המקודמים בקידום הממומן.
יתרון נוסף הוא שאתרים המקודמים בקידום האורגני מקבלים אמון גבוה יותר מהגולשים לגבי התכנים הכתובים בהם ומשדרים מקצוענות ללא פשרות מטעם בעליהם.
אחוז פניות גבוה יותר פרמטר האמינות כמובן מתבטא בסופו של דבר בפניות רבות ויתר לבית העסק המקודם אורגנית, מכיוון שבעיני הגולש הוא נחשב למומחה מספר אחת בתחומו אם הוא מופיע בעמוד הראשון בגוגל.
ניתן לסכם את כל יתרונות הקידום ולהגיד כי קידום אתרים אורגני בסופו של יום יוביל למכירות רבות יותר דרך או באמצעות אתר האינטרנט ויתן לגולשים הרגשה חיובית לגבי בעל העסק שעומד מאחורי אתר מקודם אורגנית.